امام باقر (علیه السلام) می فرمایند: آیا دین چیزی جز محبت است؟


از میان فرایض اسلامی، تنها فریضه‏ اى كه مشروط به تأثیر است، همین امر به معروف و نهى از منكر است. از ما خواسته‏ اند تا بى ‏توجه به تأثیر، نماز بخوانیم یا روزه بگیریم. ولی در مورد امر به معروف، یكى از شرایط وجوبش مؤثر واقع شدن آن است. همه شرایط و روش‌هایی كه براى اجراى این فریضه در نظر گرفته‏ اند، چیزى نیست جز كوشش برای مؤثرتر شدن آن. لذا هرگز در این مورد نمى‏‌توان به شعار «بر رسولان بلاغ باشد و بس» بسنده كرد. بنابراین، آن‏ كه در پى امر به معروف و نهى از منكر است، باید طبیب‏‌وار و مشفقانه درد بیمار خود را بشناسد و داروى مناسب آن را تجویز نماید و در این راه روش‌هایی را به‏ كار بندد كه موجبات موفقیتش را فراهم آورد. نوشتار حاضر می‌کوشد با استفاده از سیره امام علی (علیه السلام) برخی از این روش‌ها را بیان کند.

ادامه مطلب


داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : یکشنبه 26 بهمن 1393 | توسط : محمد حسین كاظمی | نظرات()
در پی اهانت‌های نفرت‌انگیز دشمنان اسلام به ساحت نورانی پیامبر اعظم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به تحلیل اوضاع، پرداخته‌اند و امّت اسلام را با راه‌بری‌های خویش، به سرمنزل حقیقی رهنمون ساخته و با تدابیر خویش توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی کرده است.
در چند سال اخیر كه ساحت پیامبر اعظم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) مورد هجمه اهانت‌های دشمنان قرار گرفته است؛ همواره رهنمودهای رهبری التیام‌بخش قلوب پر درد مسلمین بوده است. با مطالعه این رهنمودهای رهبری به نكات اساسی پی‌می‌بریم:
1. انتقام از بیداری اسلامی عامل اصلی اهانت دشمن:
«ملّت‌ها با شناخت سیاست‌های اسلام‌ستیزانه‌ی استكبار و صهیونیسم، انگشت اتهام خود را به سمت آمریكا و برخی كشورهای اروپایی گرفته‌اند و سردم‌داران این كشورها باید با جلوگیری از این‌گونه اقدامات جنون‌آمیز، عملاً ثابت كنند كه در این جرم و جنایت بزرگ، شریك نیستند. این‌مسئله (احساس عقب‌ماندگی دشمنان اسلام در رویارویی با ملت بزرگ ایران و حركت جوشان و خروشان بیداری اسلامی) باعث شده است كه دشمنان امت اسلامی به كارهای دیوانه‌واری هم‌چون حادثه اخیر دست بزنند.» 
برای مطالعه همه مطلب اینجا كلیك كنید







طبقه بندی:  دین اسلام، 
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : شنبه 25 بهمن 1393 | توسط : احمد صادقی | نظرات()

بر هر مسلمانی – خصوصا بر حجاج خانه خدا- مستحب موکد است، زیارت قبر رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) در مدینه منوره را انجام دهد، در همین زمینه روایات فراوانی وارد شده است. که از آن جمله است:

۱-     امام صادق (علیه السلام) می‌فرماید: «امام حسین (علیه السلام) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) سوال کرد: پاداش زائر شما چیست؟ فرمود: فرزندم، کسی که در حیات یا ممات من، مرا زیارت کند، یا پدرت را ویا برادرت را ویا خودت را زیارت کند، بر من لازم است که در روز قیامت زیارتش کنم تا او را از گناهانش رهائی بخشم. [۱] در روایات متعددی وارد شده است که اگر کسی با خلوص نیت به زیارت قبر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) برود، آن حضرت شفیع او درقیامت می‌شود و ان شاءالله وارد بهشت می‌شود. [۲]

۲-     زیارت قبر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) معادل حج مقبول است که به همراه آن حضرت بجا آورده شود. [۳]

۳-     فرمود: «کسی که در حیات یا پس از مرگم مرا زیارت کند، روز قیامت در جوار من خواهد بود» [۴]

۴-     رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: «می‌ان خانه و منبر من باغی از باغ‌های بهشت است...» [۵]

۵-     مرحوم صدوق از امیرمومنان علی (علیه السلام) روایت کرده که فرمود: «حج خود را با زیارت حضرت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) کامل کنید؛ چرا که ترک زیارتش بی‌وفائی و خلاف ادب است» [۶]

زیارت حضرت ازراه دور

فضیلت زیارت ختمی مرتبه از راه دور:

۱-     یکی از یاران امام صادق (علیه السلام) می‌گوید: امام (علیه السلام) به من امر فرمود که هر چه می‌توانم در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نماز بگزارم؛ چرا که این توفیق همیشه نصیب انسان نمی‌شود. سپس فرمود: آیا کنار قبر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) هم می‌روی؟ عرض کردم آری، فرمود: آگاه باش که او سلام تو را از نزدیک می‌شنود واگر دور هم باشی از دور هم سلامت به او می‌رسد. [۷]

۲-     امام علی (علیه السلام) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل می‌کند که فرمود: «هرکس در هر مکانی از زمین به من سلام کند سلامش به من می‌رسد» [۸]

۳-     در روایت معتبری از امام سجاد (علیه السلام) نقل شده که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: کسی که بعد از وفات من به زیارت قبرم بیاید، مثل کسی است که در زمان حیاتم، به سوی من هجرت کرده است؛ پس اگر توان آن را ندارید، از دور برمن سلام بفرستید که به من می‌رسد. [۹]

 [۱]. کامل الزیارات، صفحه ۱۱، حدیث ۲، باب، ۱

 [۲]. ه‌مان، باب، ۲، احادیث ۱-۲-۳-۴-۷-۸-۱۰-۱۲-۱۳-۱۴-۱۵و۱۶

 [۳]. ه‌مان، صفحه ۱۵، حدیث ۱۹

 [۴]. ه‌مان، ص ۱۳، ح ۱۱

 [۵]. (کافی، ج ۴، ص ۵۵۴، ح ۳؛ بحارالانوار، ج ۹۷، ص ۱۴۶، ح ۱)

 [۶]. (خصال، ج ۲ص ۶۱۶)

 [۷]. (کامل الزیارات، ص ۱۲، ح ۵، باب ۲)

 [۸]. (امالی طوسی، ص ۱۶۷، ح ۳۱)

 [۹]. (کامل الزیارات، ص ۱۴، ح ۱۷، باب ۲)





داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : جمعه 24 بهمن 1393 | توسط : علی احمدی فریدنی | نظرات()

اصل حدیث کسا میان شیعه واهل سنت بسیار مشهور و معروف است و جای هیچ گونه تردیدی نیست که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در منزل حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علی‌ها) ویا در خانه خودش زیر پارچه‌ای شبیه عبا قرار گرفت و حضرت علی و فاطمه و امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) را زیر آنجای داد واز آنان به عظمت و بزرگی یاد نمود و آن جمع را مصداق آیه «انما یریدالله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا»: [احزاب/۳۳] همانا خداوند می‌خواهد که پلیدی و گناه را ازشما اهل بیت دور کند. و کاملا شما را پاک سازد» معرفی کرده است

آنچه در این روایت آمده است، خواندن آن، دارای پاداش و آثار و برکات فراوانی است درذیل این روایت آمده است: «در هر محفلی که شیعیان و علاقه مندان ما این حدیث را بخوانند، رحمت الهی بر آنان نازل می‌شود، فرشتگان برای آن‌ها استغفار می‌کنند. انده غم زدگان برطرف می‌شود وحاجات آن‌ها به نیکی برآورده می‌شود انشاءالله»

فرازهائی از این روایت شریف در عظمت اهل بیت (علیهم السلام)

حضرت فاطمه (سلام الله علی‌ها) می‌فرماید وقتی که همه ما یعنی پیامبرخدا (صلی الله علیه و آله) و علی (علی السلام) و امام حسن و امام حسین و من زیر این عبا جمع شدیم، پیامبرخدا (صلی الله علیه و آله) گوشه عبا را گرفته وبا انگشت به آسمان اشاره کرده و فرمود: «خدایا این‌ها اهل بیت من و خانواده من و نزدیکان و همنشینان من هستند. گوشتشان از گوشت من و خونشان از خون من است. آنچه ایشان را آزار دهد مرا می‌آزارد و آنچه ایشان را غمگین می‌کند، مرا غمگین می‌کند، در جنگم با آنکه با آنان در جنگ است و در صلحم با آنکه با ایشان در صلح است وبا آنکه با ایشان دشمن است با من دشمن است. پس خدایا درود برکات و رحمت خودت را برایشان نازل کن. پلیدی را از ایشان دور کن و آن‌ها را به طور کامل پاک گردن،

خداوند علی اعلی در عرش به ملائکه فرمود:‌ای ملائکه من و‌ای ساکنان آسمان‌هایم، من نیافریدم آسمان برافراشته را و زمین گسترده شده را، و ماه درخشان و خورشید نورانی و چرخ گردون و دریای جاری و متلاطم را و کشتیهای در حرکت را مگر در دوستی این پنج تن که در زیر این کساء هستند. جبرئیل امین سوال کرد که مگر چه کسانی زیر این کساء هستند؟ خداوند فرمود: اهل بیت پیامبر (صلی الله علیه و آله) که عبارتند از فاطمه (سلام الله علی‌ها) و پدرش پیامبر گرامی (صلی الله علیه و آله) و شوهر او علی بن ابی طالب، و دو عزیز دردانه آن‌ها یعنی حسن و حسین (علیهما السلام)

جبرئیل امین از طرف پروردگار عالم ماموریت یافت وبه زمین آمد واین آیه شریفه را در شأن پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) واهلبیت او نازل کرد: «ُ إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً [احزاب/۳۳] اى اهل بیت، خدا مى‏خواهد پلیدى را از شما دور کند و شما را پاک دارد»

خود جبرئیل هم زیر کساء یمانی قرار گرفت.

پیامبرخدا (صلی الله علیه و آله) درباره فضیلت بیان این حدیث در مجامع شیعی و محافل آن‌ها فرمودند: به حق پروردگاری که مرا به رسالت برگزید، این خبر ما در هر محفل و مجلسی از محافل اهل زمین که در آن گروهی از شیعیان و دوستداران ما هستند ذکر شود، رحمت خدا برا ایشان نازل شده و فرشتگان آن‌ها را در بر گرفته و برای ایشان طلب آمرزش می‌کنند. تا زمانی که متفرق شوند.

علی (علی السلام) گفت: به خدا سوگند ما رستگار شدیم و قسم به پرودگار کعبه شیعیان ما نیز رستگارشدند. سپس باز پیامبر رحمت (صلی الله علیه و آله) فرمودند: قسم به پروردگاری که مرا به رسالت برگزید، این خبر در هر محفلی ازشیعیان که آنجا هستند ذکر شود، و درمیان آن‌ها اندوهگینی باشد خدا اندوهش را برطرف و غم او را بر طرف می‌کند و هر حاجتمندی باشد خداوند حاجتش را برطرف می‌کند. [۱]

 [۱]. مفاتیح نوین، ترجمه، آیة الله مکارم شیرازی، قم، انشارات علی بن ابی طالب، ص ۱۱۹۹





داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : جمعه 24 بهمن 1393 | توسط : علی احمدی فریدنی | نظرات()


دکتر محمدحسین رجبی دوانی، استاد تاریخ اسلام در مورد شبهه گفتگوی خسرو پرویز شاه ایران و پیک حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) که در فضای مجازی منتشر شده، گفت: «اصلاً چنین نقلی وجود ندارد.» اخیراً در فضای مجازی کلیپ تصویری و پیامکی به‌صورت گسترده در میان مخاطبان انتشار یافته است که در گفت‌وگو با دکتر محمدحسین رجبی دوانی این شبهه را بررسی کردیم.

در متن پیامکی شبهه مورد نظر آمده است: «شاید خیلی از شما دلیل ایمان نیاوردن خسرو پرویز شاه ایران را به اسلام این می‌دانید که پیامبر مسلمانان اسم وی را در نامه ننوشته و او نامه را پاره کرده، اما بگذارید حقیقت را بازگو کنیم. پیکی از اسلام به ایران آمد خسرو پرویز او را به حضور خواست. از وی درباره اسلام پرسید. وی گفت که در دین ما پرستش خدا مهم‌ترین مورد است، خسرو پرویز گفت: ما ۱۱۰۰ سال است که خداپرستیم. پیک گفت: در اسلام زنده به گور کردن دختر کار حرامی است، خسرو پرویز گفت: مگر این کار را انجام می‌دادید؟ ننگ بر شما! پیک گفت: برده‌داری در اسلام حرام است. خسرو پرویز گفت: ما از زمان کوروش کبیر برده‌داری نکرده‌ایم. پیک گفت: در اسلام همه برابرند. خسرو پرویز گفت: در ایران من هم اگر اشتباه کنم به دادگاه می‌روم و تا آنجا بحث طول کشید که اسلام چیز جدیدی برای ایران نداشت. خسرو پرویز نامه را پاره کرد و به پیک گفت: اگر شما هم‌اکنون می‌خواهید راه انسانیت را پیدا کنید ما ۱۱۰۰ سال پیش آن را پیدا کردیم.»

دکتر محمدحسین رجبی دوانی، استاد تاریخ اسلام در مورد این گزارش اظهار داشت: «این حرف که خسرو پرویز به فرستاده پیامبر (صلی الله علیه و آله) که عبدالله بن حضافه سهمی بود، گفته است که «ما پیش از این دعوت خود موحد بودیم»، اصلاً چنین نقلی وجود ندارد. طبق نقل‌هایی که در اختیار داریم پیک پیغمبر (صلی الله علیه و آله) موقعی به خسرو پرویز رسید که او بعد از جنگ‌های ۲۴ ساله با امپراتوری روم و بعد از پیروزی‌های بزرگی که به دست آورده بود و مصر و... را فتح کرده بود، غافلگیر شد و شکست خورد و تمام مناطق مفتوحه را از دست داده بود و داشت قرارداد صلح تحمیلی را امضاء می‌کرد و باید امتیازاتی زیادی هم به رومی‌ها می‌داد.

در چنین موقعیتی فرستاده پیامبر (صلی الله علیه و آله) رسید و آداب درباری ایرانی‌ها را که باید در مقابل شاه تعظیم و کرنش می‌کرد را انجام نداد و وقتی نامه حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) را برایش ترجمه کردند در این نامه قید شده بود از محمد بن عبدالله (صلی الله علیه و آله) بنده و رسول خدا به پرویز بزرگ ایران، اسلام بیاور تا رستگار شوی و در غیر این صورت گناه مردم فارس بر گردن توست. اول اینکه خسرو پرویز در حال و هوای شکست بود و داشت قرارداد صلح تحمیلی امضاء می‌کرد و امتیاز می‌داد. ثانیاً از اینکه پیامبر (صلی الله علیه و آله) اسم خودش را مقدم بر او قرار داده بود به شدت ناراحت شد. ثالثاً از اینکه القاب اعلی‌حضرت همایونی و... را برایش به کار نبرده بود نیز ناراحت شده بود. بنابراین نامه را مچاله و پرتاب کرد و گفت: اگر فرستاده و پیک نبودی تو را می‌کشتم.»

خسرو پرویز به باذان فرمانروای ایرانی یمن دستور دستگیری و فرستادن پیغمبر (صلی الله علیه و آله) به ایران را داد که داستان باذان و برخورد او با پیامبر (صلی الله علیه و آله) مفصل است و موضوع بحث ما نیست اما درست است که ایرانی‌ها هیچ وقت بت نپرسیده بودند اما این به معنای توحیدی بودن خالص مذهب ایرانی‌ها نبود. اگرچه نقل‌ها و شواهدی وجود دارد که مجوس که در قرآن ذکر شده و حساب آن‌ها را از مشرکان جدا کرده و آن‌ها را زرتشتی‌ها می‌دانیم و مسلمان‌ها هم بعد از فتح ایران آیاتی که عنوان مجوس دارد را حمل بر زرتشتیان کردند و آن‌ها را از اهل کتاب به‌حساب آوردند، یعنی آن‌ها هم مثل یهودیان و مسیحیان اهل کتاب و دارای حقوق خاص اهل کتاب شمرده شدند. منتها ما نمی‌توانیم نه صد در صد تأیید و نه صد در صد رد کنیم که زرتشت پیامبر الهی و آسمانی بوده است.

نکته بعدی اینکه پیامبر (صلی الله علیه و آله) موحدان دیگر را به اسلام دعوت می‌کرد، یعنی این‌گونه نبود که هر کس موحد نبود، تکلیفش تمام بود. پیروان آئین یهود که اگر چه تحریف شده بود اما الهی بود و همچنین پیروان آئین مسیح که دین الهی بود اگرچه تحریفاتی پیدا کرده بود به اسلام دعوت شدند. هم یهودیان حجاز که با پیامبر (صلی الله علیه و آله) برخورد داشتند و هم در عرض دعوت از خسرو پرویز، هراکلیوس امپراتور روم را به اسلام دعوت کرد، حتی اگر یهود و مسیحیت تحریف هم نشده بود، با ظهور اسلام چون ادیان قبلی نسخ می‌شوند دیگر کسی نمی‌تواند بگوید من موحد و پیرو آئین حضرت موسی (علیه السلام) هستم و به پیامبر بعدی ایمان نمی‌آورم و...، این شخص کافر محسوب می‌شود. بنابراین پیامبر (صلی الله علیه و آله) صرفاً مأموریت دعوت از مشرکان را نداشت و پیروان ادیان ماقبل اسلام را هم به اسلام دعوت کرد. از این جهت حرفی که مطرح شده کاملاً بی مبناست.

منبع






طبقه بندی:  دین پژوهی ،  + ادیان وفرقه های دینی، 
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : جمعه 24 بهمن 1393 | توسط : محمد حسین كاظمی | نظرات()


انقب اسلامی ایران زمینه‌ساز ظهور

انقلاب اسلامی ایران با الهام از قیام سیدالشهدا(علیه‌السلام) و با به‌کارگیری تفکر قوی شیعی و هم‌چنین با پذیرش ولایت فقیه که مبتنی بر ولایت معصومین است، زمینه‌ساز قیام حضرت مهدی(علیه‌السلام) و مقدمه ظهور ایشان است.



ادامه مطلب


برچسب ها: انقلاب اسلامی، ایران، ظهور، مهدویت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : پنجشنبه 23 بهمن 1393 | توسط : علی سیدی | نظرات()

اسلام

امروزه آزادی بیان، بیش از آن‌که وسیله‌ای برای نیل به صدق و حقیقت باشد و عاملی برای تعالی و شکوفایی شخصیت وجودی آدمیان، وسیله‌ایست برای از بین بردن حقوق و ارزش‌های انسانی و اخلاقی و جای خود را به دروغ، خرافه و توهین به مقدسات ادیان الهی و تخریب بنای ارزش‌ها و باورهای دینی داده است.


ادامه مطلب


برچسب ها: آزادی بیان، غرب، اسلام هراسی، توطئه،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : پنجشنبه 23 بهمن 1393 | توسط : علی سیدی | نظرات()
  • تعداد کل صفحات : 4  صفحات :
  • 1  
  • 2  
  • 3  
  • 4  
داغ کن - کلوب دات کام
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic